Wie ben ik


Ik ben Marion Cornelisse, geboren in 1969 in Ouderamstel. Opgegroeid in Breukelen in een gezin met 2 grote broers.
Inmiddels alweer 25 jaar getrouwd met Peter Cornelisse. We hebben een zoon geb. in 1999 en een dochter geb. in 2004.

Na de Havo heb ik mijn diploma Drogist behaald en heb 17 jaar in verschillende winkels gewerkt. Ik was filiaalmanager en helaas door drukte en mantelzorg ben ik een tijdje ziek geweest. Daarna werd het tijd om het roer om te gooien. Ik heb veel vrijwilligerswerk gedaan en daar enorm veel van geleerd. Ik genoot van het organiseren van evenementen met kinderen. Ik heb een tijd voor een buitenzwembad gewerkt en voor verschillende Verenigingen kampen georganiseerd. Wat steeds terug kwam was het plezier met kinderen.

Bij CBS de Schepershoek heb ik 3 jaar als onderwijsassistent gewerkt. Met heel veel plezier. Daarna heb ik de keuze gemaakt om voor mezelf te beginnen. In 2017 ben ik begonnen.

Overige info:

-Diploma Gastouder
-Diploma kinder EHBO
-VOG voor mezelf en voor mijn gezin boven de 18 jaar.
-Goedgekeurde Ri&e/ inspectierapport van de GGD
-LRKP- nummer 276667141
-Niet rokend
-Rijbewijs en auto beschikbaar.



1: emotionele veiligheid

Emotionele veiligheid is een basisvoorwaarde voor een kindje om zich te kunnen ontwikkelen. Dit ontstaat als ik reageer op zijn signalen en behoeften. Een belangrijke voorwaarde hiervoor is het rekening houden met karakter, stemming, ontwikkelingsfase en het inspelen op emoties.

2: ontwikkelen van persoonlijke competenties

Een kindje kan zichzelf ontwikkelen door op zijn eigen manier zelfstandigheid, zelfvertrouwen, creativiteit en flexibiliteit te ontwikkelen. Hierdoor kunnen ze groeien tot evenwichtige personen.

3: ontwikkelen van sociale competenties.

Kinderen leren door sociale kennis vaardigheden als communiceren, samenwerken. Maar ook omgaan met conflicten en het leren oplossen daarvan. Hier kunnen ze op latere leeftijd veel profijt van hebben.

4:Normen en waarden van een 'cultuur' van een samenleving, eigen maken.

Een kind leert door verbalen en non-verbalen communicatie omgaan met onze samenleving. Het is van belang dat een kind dit zo snel mogelijk oppakt. Maar ook ik leer van hen wat ze prettig vinden en wat niet. Zo ontstaat er een stevige band om verder te leren.